لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
بایرن زیر میکروسکوپ

بایرن زیر میکروسکوپ

بایرن مونیخ به عنوان یکی از قطب های بلامنازع اروپا ، تا به حال 5 بار موفق به فتح این جام شده است.به دنبال 3 قهرمانی پیاپی بین سالهای 1974 تا 1976، باواریایی ها 25 سال بدون جام ماندند ، تا اینکه سال 2001 با شکست والنسیا در ضربات پنالتی دوباره موفق به کسب آن شدند.در سال های اخیر این باشگاه ثبات بالایی در این رقابت ها داشته، آنها در 6 فصل گذشته 5 بار به نیمه نهایی و یا بالاتر رسیده اند.بعد از دو شکست مقابل چلسی و اینتر در سالهای 2012 و 2010 ، انها برای پنجمین بار در سال در یک نمایش تمام آلمانی 2013 با غلبه بر بروسیا دورتموند فاتح ومبلی لقب گرفتند.از آن موقع تا به حال ، انها در مقابل رقبای اسپانیایی که در نهایت فاتح جام نقره ای شدند ، شکست خورده اند.رئال مادرید در سال 2014 و بارسلونا در 2015.

نگاه به گذشته نشان می دهد که فاصله ی این دو تیم بسیار کم بوده است ، 4 پیروزی برای بایرن و 3 پیروزی برای یوونتوس.اما در سالهای اخیر المانی ها بهتر کار کرده اند و از 4 دیدار گذشته ی دو تیم 3 بار پیروز گردیدند.

این برای دومین بار است که این دو تیم در مرحله حذفی با هم روبرو می شوند. آخرین باری که همدیگر را ملاقت کردیم آلمانی ها در هر دو بازی یک چهارم نهایی سال 2013 پیروز از میدان خارج شدند.

مردان پپ گواردیولا با فرم خوبی به جمع 16 تیم برتر رقابت ها رسیدند ، انها 5 بازی از 6 بازی مرحله ی گروهی را پیروز شدند ، تنها شکستشان به دست مدعی فعلی لیگ برتر آرسنال ، در ماه اکتبر رقم خورد.اگر آن شکست 2-0 در لندن را کنار بگذاریم ، بایرن فرم بی رحمانه ای در مرحله ی گروهی داشته ، 19 گل زده و به همراه رئال مادرید بهترین خط حمله ی این مرحله از رقابت ها را داشته است. اگر چه بخش زیادی از این رکورد اسپانیایی ها به لطف پیروزی خرد کننده ی 8-0 برابر مالمو در هفته ی آخر رقابت ها بوده است.

کاملا قابل درک است که چرا روبرت لواندوفسکی تمامی تیترهای مطبوعات را بعاد از صعودشان به جمع 16 تیم برتر رقابت ها به خود اختصاص داده است ، او در 6 بازی این مرحله 7 گل به ثمر رسانده و تنها کریستیانو رونالدو با 11 گل از او بالاتر است.از همه جالب تر این که تمام گل های مهاجم لهستانی در جریان بازی به ثمر رسیده است.پشت سر لوا ، توماس مولر است که 5 گل زده است.او بعد از پیروزی 4-0 مقابل المپیاکو ، به عنوان جوانترین بازیکنی که به 50 پیروزی در سن 26 سال و 72 روز رسید ، شناخته شد لیونل مسی وقتی به این نقطه رسید که 14 ماه از مولر بزرگتر بود.

بازی یوونتوس و بایرن مونیخ ، آرتورو ویدال و ماریو مانژوکیچ را مقابل تیم های سابقشان قرار می دهد ، در حالیکه کینگزلی کومان برای اولین بار بعد از خروج قرضی اش به مقصد آلیانز آرنا به مصاف یووه خواهد رفت.نیازی به گفتن نیست که هر 3 بازیکن در محیط جدیدشان تا به حال موفق بوده اند.مهاجم کروات یووه حالا این فرصت را دارد که مثل اوریل 2013 در یوونتوس آرنا ، این بار برای بانوی پیر گلزنی کند.

در مونیخ ویدال در خط میانی همواره حاضر است و تا به حال در بوندسلیگا 4 پاس گل داده است ، درحالیکه کومان هم در آلمان وهم در اروپا با 3 گل و 2 پاس گل / 1 گل و 5 پاس گل به ترتیب .فصل عالی را پشت سر گذاشته است.

شاگردان گواردیولا در بوندسلیگا مثل همیشه بی رحم بوده اند ، 14 بازی از 16 مصاف نیم فصل اول را پیروز از زمین خارج شده اند و با تیم دوم جدول دورتموند ، 5 امتیاز فاصله دارند.انها در ابتدای فصل 10 برد پیاپی کسب کردند و کاملا دست نیافتنی به نظر می رسیدند.آنها یک بار دیگر شانس اول قهرمانی هستند و این شانس را دارند که برای اولین بار در تاریخ برای چهارمین بار پیاپی جام را به آلیانز آرنا بیاورند.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نسیبه سرگزی
نسیبه سرگزی«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: